torek, 8. maj 2012

Rože, rožice

Sestra že cel mesec kupuje rože, jih sadi, pa seje, pa ima en kup opravkov s temi rožami: pa katere, pa kakšne barve, pa... Joj, sej so samo rože (no, to je moje skromno mnenje)! Če jih imaš, imaš potem celo leto delo z njimi. Pa če ne uspevajo, se sekiraš zakaj ne, pa ko greš na dopust moraš nekoga prositi, da jih zalije... Pa še pogovarjati se moraš z njimi, da bolje uspevajo. Samo (nepotrebno) delo!

No, ko so starši začeli sami hodit na dopust, sva vedno dobili navodilo, da rože naj pa le zalivava. Uf, 14 dni je bilo hitro mimo in prav veliko zalivali s sestro nisva. Ampak, zadnji dan sva jih zalili obe. In kaj je naredila carica, ko je prišla domov: brez komentarjev je šla do svojih rožic in iz njih izlila odvečno vodo. Prvo leto je bila še malo razočarana, potem se je pa že navadila - ali pa je z morja priletel kak sms, naj zalijeva rože, tako da je bila situacija potem boljša kot prvo leto.

Vseeno sem s sestro letos hodila naokoli in "občudovala" rožice (ja, meni res ni veliko za te balkonske rože, pa še ta zemlja mi blazno smrdi, tako da me v nekatere trgovine sploh ne spraviš). Pa ji v prav veliko pomoč nisem bila, ker meni, kar se rožic tiče, vse barve skoraj gredo skupaj. Tako se je na koncu morala odločiti sama in glede vrste rožic in glede barv. Ampak sem ji bila pa v moralno podporo.

Ko sva z Razbojnikom obnavljala stanovanje, so bila na balkonski ograji prav montirana stojala za namestitev korit, pa sva se hitro strinjala, da bova to kar odstranila. In zdaj pravzaprav ni na balkonu nikjer prostora, da bi lahko imela korita z rožicami. In tako mi je še najbolj všeč. :-) Novih zadev pa ne bi montirala.

Potem pa zadnjič pokliče carica; malo je povprašala kako sva kaj. Pa sledi kot strela iz jasnega: "Si za rože na balkonu že poskrbela?" 

Najprej me je vrglo na rit, potem je moj obraz verjetno zamenjal vse barve mavrice in potem sem skušala kar se da mirno odgovoriti, da na balkonu pa midva rožic ne bova imela - sva se tako dogovorila. Tako da, dokler me ne piči kaj čudnega, rožic na najinem balkonu ne bo. 

Sicer se je potem hitro spomnila, da jaz pa rožice res ne gremo skupaj. :-)

Lahko pa kadarkoli prinesete kakšno orhidejo. :-) Trenutno 3 cvetijo, 2 hibernirata. Ali pa kakšno rezano cvetje - šopki vseh vrst so mi zelo ljubi. Pa kakšna lončnica bi tudi še preživela. Zelo fajn so tudi začimbnice. 

Samo velikih korit, z okrasnimi rožicami z zemljo, mi pa raje ne nosite blizu... Dokler se v moji glavi kak kolešček ne zavrti v drugo smer.

Hvala za razumevanje.

8 komentarjev:

  1. Te čisto razumem :-) Midva tudi nimava rož na balkonu, ker rabiva prostor za sušenje perila in/ali posedanje na balkonu, če je vreme fajn.

    Imava pa veliko lončnic v stanovanju (monster in plezalk, ki jih zlepa nič ne uniči), cvetočih lončnic ne maram, zato imava samo zelene. Če katera propade, jo enostavno vržem vstran in kupim novo. :-) Z rožami se ne pogovarjam, ker sklepam po sebi: kadar sem doma, hočem svoj mir in ne bi hotela, da me kdo brez potrebe načvekava, predvidevam, da so tudi moje rože takega značaja.

    Na koncu pa še razlog za ta komentar: kadar greva na dopust (3-4 tedne), nama rože ne zalivajo sosedi. Namesto tega sem kupila Blumate, to je zadeva iz gline s cevko, ki v primeru suhe zemlje v lončku ustvari vodni stolpec oz. voda se začne iz flaše na tleh pomikati proti viru suhote, torej zemlji. Marsikdo te stvari počne z Viledo, Blumat ima to prednost, da se voda srka po cevki in torej ne izhlapeva. Odvisno od velikosti lonca jih je za eno rožo lahko potrebno tudi dva do tri - v vseh teh letih (12) se mi v času dopusta ni posušila čisto nobena. Stvar deluje. (to je bil EPP za tvojo mamo, če bi vaju kdaj želela s sestro nadomestiti s čim zanesljivim :-))))

    OdgovoriIzbriši
  2. @alcessa, hvala za ta obsežen odgovor. Sem prav vesela, da je še kdo, ki ima balkon raje za kaj drugega, kot razkazovanje rožic - tko kot midva. Pa tudi če bodo sosedi imeli mnogo komentarjev v smislu: te dva pa nimata nič rož na balkonu.

    Za vselitveno darilo sva dobila tudi cvetočo lončnico. Žal sva jo hitro vrgla stran, ker jo je na okenski polici (na katero res cel dan sije sonce) zažgalo. Pa sej zimsko sonce sploh ni bilo močno.

    Kakorkoli, očitno bova tudi midva imela bolj zelene lončnice - če že; do takrat nama bodo družbo delale orhideje - te se pa (vsaj zaenkrat) še res dobro držijo. :-)

    Tale Blumate si pa morm zapomnit. Carica, Rozika - tole je tudi za vaju ena od rešitev! :-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Midva imava mizico z dvema plastičnima ležalnikoma, en tak majhen regal z zadevami od moža (svedri, vrtalniki ipd.) in pa sliko na steni, da se vidi, da sva se potrudila za okraševanje. V soseski na balkonih hranijo precej kiča, marsikdo tudi rože, vendar predvidevam, da mi je soseda pod nama hvaležna, da ostanki mojih lončnic ne padajo na njene, saj ima balkon pod najinim. Če se ne motim, je prijazna gospa cvetličarka, zato je najbrž dvojno hvaležna za odsotnost tovrstnih organskih odpadkov :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. Midva pa ta teden rihtava piknik plac na balkonu: mizica + 2 stolčka. Električno ponev sva tudi že kupila... :-)

    Sam najprej je treba balkon počistit, ker se je v času obnove stanovanja tam nabralo malo morje zadev. Super bo, ko bo vse sfiniširano. Orodje bo pa verjetno imel v dodatni sobici (rumpl kamri), ali pa kar v kleti... To bomo še videli. :-)

    Vsekakor placa za rožice na balkonu (še vedno) ni. :-)

    OdgovoriIzbriši
  5. Oh ja, čiščenje ... Pssst, ne povedat naprej, ampak od lanske jeseni so se nama na balkonu začele zbirati azijske pikapolonice (najbrž izolacija ne tesni dovolj dobro in so iskale bolj tople predele stene). Nekaj časa sem jih gledala, potem pa .... bzzzzzt. Bzzzzt. Sem postala morilka pikapolonic. Nisem pa odstranjevala trupelc, vse do pred dveh tednov, ko je bilo treba balkon počistiti. Jao. :-(

    I ja bi električni žar, sine :-)

    OdgovoriIzbriši
  6. A niso te pikapolonice prav agresivne? Mislim, da je prav, da sta se jih lotila z bzzzzzt. Drugače bi vama še kaj uničile. Ne bom govorila naokoli. :-)

    OdgovoriIzbriši
  7. Po mojih izkušnjah so najbolj trpežne vijolice (dobila sem jih od mame, ki jih sama vzgaja) in orhideje. Ko me pol leta "ni bilo doma" in so bile rože ali čisto suhe ali pa so se utapljaje, sta edino ti dve vrsti preživeli.
    Za orhidejo sem bila že tudi skeptična, ker je kar dolgo časa hibernirala, pa zdej končno spet cveti. Verjeno spada pod bolj klepetavo vrsto, ki ji paše šuder okol sebe :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Vijolice so tudi pri nas dolgo delale, pa smo jih tudi sami vzgajali. Mogoče mi zato zdaj ni toliko do njih. :-)

    Orhideje bodo pa spet cvetele. Samo obupat ne smem nad njimi. :-)

    OdgovoriIzbriši